جعفری

ویتامینcموجود در جعفری

دو قاشق غذاخوری (8 گرم) از جعفری تازه حاوی 10 میلی گرم ویتامین C است که می تواند11 درصد از نیاز روزانه بدن را فراهم می  کند.

جعفری هم مانند سایر سبزیجات سبز رنگ منبع مهمی از آهن غیر حیوانی است.

ویتامین C جذب آهن غیرحیوانی را افزایش می دهد. و برای بهبودکم خونی فقر آهن در افرادمیتواند موثر باشد.

در یک مطالعه دوماهه دررژیم غذایی افراد بارژیم گیاه خواری روزانه 500میلی گرم سبزیجات حاوی ویتامین c مانند جعفری گنجانده شد  در پایان مطالعه،نتایج حاکی از ان است که سطح آهن آنها 17٪، هموگلوبین 8٪ و فریتین، که به صورت فرم ذخیره شده آهن است، 12٪ افزایش یافته است.

خلاصه

جعفری حاوی 133 میلی گرم ویتامین C در 100 گرم است. دو قاشق غذاخوری از جعفری تازه بر روی وعده های غذایی خود، 11 درصد از نیاز روزانه  ویتامین C را تامین می کند که به جذب آهن کمک می کند.

 

نویسنده:کارولین هیل   از سایتhealth line        ادامه دارد

Relatest posts

آویشن
کلم سیاه

ثبت نظر

بالا
طراحی سایت