%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d9%88-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d9%88%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a2%d8%b1%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%db%8c

مصرف میوه و سبزیجات در طول روز! آری یا خیر؟ (قسمت دوم)

میوه ها و سبزیجات حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. این مواد شامل ویتامین ها از جمله ویتامین A. C و E و مواد معدنی از جمله منیزیم، روی، فسفر و فولیک اسیدهستند اسید فولیک می تواند  سطح خونی هوموسیستئین را کاهش دهد
پی نوشت: میو ها و سبزیجات با رنگ های مختلف در بر گیرنده درصد های متفاوتی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بعنوان مثال رنگ نارنجی هویج ناشی از حضور پیش ساز ویتامین A (بتا کاروتن) است و یا رنگ قرمز گوجه فرنگی ناشی از وجود رنگندانه لیکوپن که یک عامل آنتی اکسیدانت(کلمه ای که این روز ها زیاد می شنویم)است، می باشد. و یا رنگ سبز تیره سبزیجاتی مانند اسفناج ناشی از غنای بالای املاح آهن و منیزیم در برگ های این سبزیجات است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که به هر میزان که ظرف میوه و سبزیجات شما رنگین تر باشد. با اطمینان بیشتری می توانید نیاز های غذایی روزانه خود را تامین کنید.

پی نوشت 2: هوموسیستئین ماده ای است که حضور آن در بدن می تواند خطر ابتلای فرد به حملات قلبی و عروقی را افزایش دهد

ادامه دارد

دکتر س.صفی زاده

داروساز

 

Relatest posts

جعفری
آویشن

ثبت نظر

بالا
طراحی سایت