%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%86%d8%b8%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-4

راه های رسیدن به پوست مورد نظرتان! قسمت پنجم

تا به اینجا اگر نکات ساده گفته شده را به دقت خوانده باشید به این نتیجه می رسید که وجود آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی یک عنصر ضروری برای محافظت از پوست است یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی که امروز قصد بررسی آن را داریم سلنیوم است

سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است. که حضور آن در کنار دیگر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E و C موثر است و وجود آن برای حمایت از سیستم ایمنی بدن ضروری است. مطالعات متعددی نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از سلنیوم می تواند برای محافظت در برابر سرطان پوست، آسیب های خورشید و لکه های سنی کمک کند. یکی از راه های افزایش دریافت روزانه سلنیوم مصرف آجیل است(سو استفاده ممنوع!!!! آجیل بدون نمک و ترجیحا خام!! اگر خیلی مثل من اذیت شدید که چرا خام؟! صرفا اجازه دارید بدون نمک برشته اش کنید!). مصرف روزانه چهار دانه آجیل (به قول بزرگان مغزیجات!) میزان نیاز روزانه سلنیوم را تامین می کند. مخلوط دانه های غنی از ویتامین E   بعنوان یک میان وعده یا سالاد می تواند یک راه کار مناسب باشد. سایر منابع غنی از سلنیوم عبارتند از ماهی، صدف، تخم مرغ، گندم ، گوجه فرنگی و کلم بروکلی.

شاید بار ها روی برچسب خیلی از مکمل های دارویی عبارت RDA به چشمتان خورده باشد این عبارت مخفف Recommended Dietary Allowance است به معنی نیاز روزانه ای که به هر ماده وجود دارد و به صورت درصد بیان می شود بنابراین دفعه آینده که قصد خرید یک مکمل غذایی را داشتید حتما به RDA هر عنصر با توجه به نیازی که دارید توجه کنید.

ادامه دارد

دکتر س.صفی زاده

داروساز

Relatest posts

جعفری
آویشن

ثبت نظر

بالا
طراحی سایت